maandag 26 juli 2010

De 'bakkersmeid' mijn buurman en ik....

Column naar aanleiding van een gesprek met de 'bakkersmeid'...
De bakkersmeid, mijn buurman en ik......

"Wie kan ik helpen? O, u hoort zeker bij elkaar?" We stonden namelijk nogal dicht bij elkaar. Mijn buurman en ik. Twee vragen in één dus, van de verkoopster in de bakkerskraam op de weekmarkt.
"Hahaha," lachtte mijn buurman, "wij zijn geen homo's hoor."

"Nou wat zou dat, als dat zo was?" was het commentaar van de broodverkoopster, "daar is toch niks mis mee?"

Nou vraag ik u, hoe is dat mogelijk, niks mis mee...... Ben ik dan gek of zo?
Hoe zit dat dan ook weer? Was het niet zo dat er van God staat: Man en vrouw schiep Hij hen?

FABRIEKSFOUTJE?
En ik lees nergens dat er een fabrieksfoutje geconstateerd is.


MAN EN VROUW PASSEN PERFECT IN ELKAAR
En als je een naakte man en een naakte vrouw naast elkaar zet zie je toch duidelijk het verschil?
Het past nog perfect in elkaar ook (dit laatste weliswaar bestemd voor de binnenkamer en in het kader van een belofte van trouw aan elkaar voor het aangezicht van die God die het zo prachtig bedacht heeft en alzo gemaakt heeft.)


KROM
"Niks mis mee," waar haalt ze het vandaan? Die meid van de bakker.
Daar is ALLES mis mee.
Ik heb haar dan ook maar eens aangekeken en gezegd:
"Als je eerlijk ben tegenover jezelf, en even ECHT nadenkt dan weet je dat wat je nu zegt krom is."

STOUTE JONGENS EN ONDEUGENDE MEISJES
Ho, ho, ho, Broeder Cornelis, je moet je naaste liefhebben als jezelf, niet zo afgeven op die stoute jongen die denkt dat ie een vrouw is en op dat ondeugende meisje dat denkt dat ze een man is. Ben jij nou een christen?

Ho,ho, ho, lieve lezer, ik heb niet beweerd dat ik deze scheefgegroeide mensen niet liefheb maar ik houd echt niet van hun scheefgegroeide denken en handelen.

Dus als u daar even goed over wil nadenken.....

Het is zelfs zo: in de ogen van God ben ik niet beter dan zij; alleen heb ik mij op een moment bekeerd en heb ik Jezus aangenomen als zijnde Mijn Redder en heb ik erkend dat ik een zondaar was en dankbaar zijn offer dat Hij op het kruis bracht, aangenomen. Ik heb mij niet verzet tegen de bewering van God dat ik een slecht mens ben van nature en ik heb ook niet geprobeerd mijn slechte, eventuele sexuele slechte daden, goed te praten.

BESTAAT ER OP AARDE WEL IETS MOOIERS DAN SEKS?
Ik ben er daardoor ook achter gekomen dat seks een schitterende gave en instelling van God zelf is en dat je juist daarom daar niet verkeerd mee om moet gaan. God is tegen seks-vervuilig en seks-verwildering
Seks is één van de mooiste gaven aan de mensheid gegeven, maar dan wel in volmaakte huwelijkstrouw en onder Zijn Zegen. En als het in tederheid, en vooral denkende aan de ander, gepraktizeerd wordt.
Nou weet u dat ook weer es. Want als we de openbare mening, gedreven om winstbejag uit allerlei vuile praktijken te halen, moeten geloven is seks meer een publiekelijk vermaak. Nou we zien de resultaten als een tsunamie van echtscheidingen, besmettingen (met opzet soms zelfs) de mensheid overspoelen. Mijn God, die arme kindertjes die daar het slachtoffer van zijn.


VERSCHEURDE KINDERHARTJES
"Hé, ja, jij daar, die dit 'toevallig' leest, die op het punt staat je ook mee te laten sleuren door je begeerte en op het punt staat vreemd te gaan en je huwelijk op het spel te zetten, bedenk dat je die kinderhartjes ermee uit elkaar scheurt."


Wat zij, de bakkersmeid, er verder meegedaan heeft weet ik niet maar het is nou niet zo'n geweldige gelegenheid om over de 'toonbank' heen zo'n diepgaand gesprek te voeren dus...

Dit was Voor De Vuist Weg van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten