donderdag 20 mei 2010

De Doop in de Heilige Geest (deel 1)



(1ste deel)

De Doop met de Heilige Geest: Bittere Noodzaak of Noodzakelijke Heerlijkheid?


Het is een duidelijke zaak. Christenen bevinden zich in een strijdperk. Paulus zegt:
'Ik heb de goede STRIJD gestreden'. (2 Timotheüs 4 vers 7)
Hij bedoelde de strijd om het geloof te behouden. Want zegt hij erbij: 'Ik heb het geloof behouden'. (zelfde vers)
Wij zeggen niet dat mensen die niet de ervaring van de doop met de Heilige Geest hebben gekend in de eeuwen die achter ons liggen, NIET behouden geworden zijn.
Want de voorwaarde om behouden te worden is: 'Stel uw vertrouwen op de Here Jezus Christus en gij zult behouden worden'. (Handelingen 16 vers 31)
Hij is het fundament om behouden te worden: Jezus Christus.
Door te geloven dat Jezus Gods Zoon is en onze zonden geboet heeft en uit de doden is opgestaan zijn miljoenen, ja ontelbare mensen door de eeuwen heen gered van de hel.
Omdat zij op het fundament zijn blijven vertrouwen.
Maar velen van hen zijn 'als door vuur heen' gered. (1 Korint. 3 vers 15)

HET DOEL OP AARDE GEMIST

De bedoeling van God echter is dat Hij zijn kinderen zou kunnen gebruiken om Jezus door hen heen te verheerlijken. Dus dat zij zouden leven in een overwinnend geloofsleven waarin en waardoor Jezus eer glorie zou ontvangen.
En Jezus zei: 'Ik en de Vader zijn èèn', (Johannes 10 vers 30) en: '...... opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt zal worden'. (Johannes 14 vers 13)
Uiteindelijk is het de bedoeling dat God de hoogste eer ontvangt van al wat is in hemel en op aarde.
Het gaat dus niet om de glorie en roem van een mens maar van de Schepper van die mens en van het ganse heelal. Hem komt rechtens de eer toe omdat Hij alles heeft gemaakt. De duivel is het echter die getracht heeft God van de troon te stoten. Dat moet hij bekopen met een eeuwig oordeel. De Waarheid heeft al gezegevierd. In de persoon van Jezus Christus heeft God ondubbelzinnig bewezen de Almachtige te zijn. Hij had/heeft macht over ALLES. Hij heeft bewezen, en bewijst het nog steeds, sterker te zijn dan de dood. Als dat zo is, en zo is het, dan is ALLES mogelijk voor Hem. Dan zijn er geen grenzen van kunnen meer. Hij heeft de dood GENEGEERD. Wie de dood in z'n macht heeft is Heer over alles.

OP WEG NAAR HET GROTE FEEST

Onze God is voor eeuwig te prijzen en ik verheug mij erin dat ik straks, door de genade van Jezus Christus, voor eeuwig FEEST zal vieren voor Hem. Ja, gegarandeerd, dat gaat gebeuren. Ik zal feesten en nooit meer ophouden. Ik zal in Zijn Glorie verkeren en in Zijn Heerlijkheid opgaan. Ik zal met miljarden, nee met ONTELBAREN Hem groot maken die ons heeft gekocht en betaald met zijn eigen bloed. Halleluja!!!!!! We gaan naar de eeuwige Feestzaal. Het zal nooit vervelen; we zullen nooit moe worden; we zullen niet meer gehinderd worden door dit aardse lichaam. O mijn Broeders en Zusters, laten wij ons NU al 'verheugen met een onuitsprekelijke VREUGDE'. (1 Petrus 1 vers 8)

Wat heeft dit alles met het aangekondigde onderwerp te maken? Dat zullen we zien. Voor nu is het even genoeg.
Ik wens u Gods onmisbare, rijke zegen toe. En Hij geve u met kracht gesterkt te worden in de inwendige mens, Halleluja!!!!!!!

(wordt vervolgd)


Vlaming490 Cornelis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten