donderdag 1 april 2010

PANIEK IN DE HEL!!!

PANIEK IN HET DEMONENRIJK
Toen Jezus die smartelijke dood stierf was dat de straf op onze, mijn, zonden.
Ondanks zijn volmaakte levenswandel aan de hand van de Vader, in volkomen gehoorzaamheid, werd Hij toch als de grootste zondaar veroordeeld
Onbegrijpelijk maar het overtuigt ons van welk een grenzeloze liefde Hij voor ons had.
Het was Hem niet vergund om dit volmaakte leven, in dat aardse lichaam voort te zetten. Ondanks de VOLLE zuiverheid, de VOLLE waarheid, de VOLMAAKTE liefde die in Hem woonden en waar Hij altijd voor op de bres stond, moest Hij buigen en zich LATEN veroordelen. Wat een bittere pil, wat een bitter lijden.

Ben jij wel eens onrechtvaardig bejegend? Natuurlijk wel, wie niet?
Hoe voelde dat? Schrijnend vanbinnen? Bitter? Sommige mensen worden zo onrechtvaardig behandeld dat zij geen tranen meer over hebben..ze zijn uitgehuild. En er blijft alleen een stille berusting over. Volkomen uitgedoofd. Levenloos, lusteloos,
O mijn God wat is toch een mens... en wij hebben geen recht van spreken.....wij kunnen niet zeggen: "Waar heb ik dat aan verdiend?" Want we hebben het verdiend.
Hoe moet Hij zich gevoeld hebben? Hoe bitter? Hij zei dan ook op een moment: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?" Maar wat zei Hij nog meer?
"Vader, vergeef het hun." Daarna boog Hij het hoofd en zei: "Het is volbracht."

Ik schreef eens dat Hij van God verlaten het dodenrijk inging. Een plaats waar jij en ik hopenlijk nooit komen, want je komt er nooit meer uit. Want de duivel en zijn trawanten staan daar klaar met alle dossiers van onze wandaden. En zo gauw je je mond open zou willen doen om jezelf te rechtvaardigen zegt de aanklager: "Ho, ho, kijk hier eens...."
En daar sta je dan. Met je mond vol tanden.

Dat is de toestand als "God zijn aangezicht voor je verbergt."
En daar was Jezus in belandt, in die toestand. Hij ging die verschrikkelijke plaats binnen en betaalde daarmee de prijs voor ons. Dank U wel, Here Jezus.

HET VOLGENDE LIET GOD MIJ, LANG GELEDEN AL, ZIEN, TOEN IK OP MIJN KNIEËN LAG; IK BELEEFDE HET ALLEMAAL ZO PRACHTIG...HALLELUJA!!!
Toen Hij daar binnen trad stonden de trawanten van de duivel al klaar....háááá...weer een slachtoffer...even kijken...o, Jezus van Nazareth....even het archief in duiken en... en... enne..... hé...waar is nou het dossier van deze Jezus? Niet op z'n plaats...in ieder geval... Maar waar dan wel?
Nou, dan zal het wel ergens anders liggen...komt wel goed...we vinden het wel. Niet dus.
Toen koortsachtig overleg en nog koortsachtiger verder zoeken. Alle laden werden opengetrokken en leeg gegrist...het werd een bende...overal lagen dossiers...maar niet dat ene.... Tenslotte de grote 'baas' erbij gehaald. Deze verschoot van kleur en begon mee te zoeken....
"Hoe kan dat nou? Geen dossier van deze persoon?" schreeuwde hij. "Er komt hier nooit iemand binnen die niet door mij verleid is geworden en waarvan geen dossier is...hoe kan dat? Als dat toch waar is...nee hèèèè`...dat zou een ramp zijn...dat betekent einde van mijn macht."

Helaas voor satan; er werd geen dossier van Jezus gevonden om de doodeenvoudige reden dat dat niet bestond. Er schoot niks anders over voor de duivel en zijn trawanten om schoorvoetend en met schaamte op hun gelaat voor Jezus neer te knielen en te belijden: "Heer, het blijkt dat u zich nooit, in uw aardse proeftijd, hebt laten verleiden door mij of een van mijn medewerkers. Ik moet U erkennen als mijn Meerdere."
Daarop zei Jezus: "Als dat dan zo is dat ik jou Meerdere ben, dan beveel Ik jou dat je Mij de sleutels van de dood en het dodenrijk hier brengt."

Satan kon niet anders dan Hem gehoorzamen. Zo kon Jezus opstaan uit de dood, terugkeren uit het dodenrijk en kreeg Hij van de Vader een nieuw, verheerlijkt lichaam, waarin Hij verschenen is allereerst aan de Maria's, in de tuin van Jozef van Arimathea. En aan de discipelen en later aan vijfhonder mensen tegelijk.

Gezegende Goede Vrijdag en nog Gezegender Paasfeest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten